Vrijwilligerswerk bij Stichting MijnBuzzy

Binnenkort meer informatie over de vrijwilligers van Stichting MijnBuzzy.

Word buddy!

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging waarbij je jezelf kan ontwikkelen en kinderen kan helpen die het niet altijd makkelijk hebben? Herken jij jezelf in de volgende eigenschappen:

• affiniteit met kinderen
  • empathisch
  • flexibel
  • betrouwbaar

Dan is buddy worden bij Stichting MijnBuzzy misschien wel iets voor jou! Wij zijn op zoek naar enthousiaste en zorgzame vrijwilligers die we kunnen koppelen aan kinderen die ernstig of langdurig ziek zijn of kinderen waarvan een gezinslid ziek is, zoals een ouder, broertje of zusje. Als buddy kom je gemiddeld één keer per week langs bij het kind, en geef je het kind individuele aandacht, steun en vertrouwen.

Wil je voor minimaal één jaar kinderen met een ernstige of langdurige ziekte of kinderen met een ziek gezinslid weer laten stralen? Ben je ouder dan 18 jaar en beschik jij over inlevingsvermogen en kun je goed luisteren?

Dan zijn wij op zoek naar jou! Stuur je motivatie en cv naar mijnbuzzy@outlook.com. Ook kun je ons hierop bereiken voor eventuele vragen en/of opmerkingen.

Word mentor!

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en wil je je opgedane kennis toepassen in de praktijk? Zit je in de laatste fase van je studie en herken je jezelf in de volgende eigenschappen

• doortastend
  • empathisch
  • verantwoordelijk
  • affiniteit met coaching en ondersteuning

Dan is mentor worden bij Stichting MijnBuzzy misschien wel iets voor jou! Wij zijn op zoek naar enthousiaste en zorgzame vrijwilligers. Als mentor ben je de vertrouwenspersoon voor een aantal verschillende buddy’s. Deze buddy’s zijn gekoppeld aan een kind dat ernstig of langdurig ziek is of een kind waarvan een gezinslid ziek is. Als de buddy’s moeilijkheden ervaren ben jij er voor hen als mentor en begeleid en coach je ze hierin. Ook bied je een luisterend oor en houd je het welzijn van de buddy’s in de gaten.

Wil je voor minimaal een jaar klaar staan voor de buddy’s en jezelf ontwikkelen in onder andere coachingsvaardigheden? Als mentor ben je flexibel inzetbaar wanneer buddy’s dit nodig hebben. Daarnaast kom je eens in de zoveel tijd met je buddy-groep bij elkaar om ervaringen te delen en elkaar te helpen.

Ben je na het lezen van deze vacature enthousiast geworden? Stuur dan je motivatie en cv naar mijnbuzzy@outlook.com. Ook kun je ons hierop bereiken voor eventuele vragen en/of opmerkingen.

Buddy’s

Deze mensen zijn van grote betekenis binnen Stichting MijnBuzzy. Onze buddy’s zijn enthousiaste vrijwilligers die de innerlijke kracht van kinderen met een ernstige of langdurige ziekte of kinderen met een ernstig of langdurig ziek gezinslid weer terug willen vinden. Door bij het kind langs te gaan, de tijd te nemen en individuele aandacht te geven, creëren de buddy’s de ruimte om het kind te laten stralen. Samen gaan ze opzoek naar de behoefte van het kind. Dit kan variëren van spelen tot kletsen en van een ijsje eten tot muziek luisteren. Daarnaast kan de buddy er ook zijn om het kind te steunen in moeilijke periodes.

Mentoren

De mentoren zijn vrijwilligers die groepjes buddy’s begeleiden, zodat zij in contact met elkaar kunnen komen en hun ervaringen kunnen delen. Wanneer een buddy ergens mee zit is de mentor de eerste contactpersoon.

Commissies

Stichting MijnBuzzy heeft verschillende commissies met enthousiaste leden die zich vrijwillig voor verschillende aspecten inzetten, zoals financiën, activiteiten voor de buddy’s en sponsoracties. Deze commissies ondersteunen de bestuursleden en samen houden zij de Stichting draaiende.

Link to: Help mee